Sabtu, 2 April 2011

PERTEMUAN DAN PERPISAHAN TELAH DITENTUKAN OLEH ALLAH.


Doa buat mereka...

Pertemuan membibitkan kemesraan dan perpisahan seringkali mendatangkan kesedihan. Namun jangan ditangisi perpisahan yang berlaku kerana ukhwah yang terjalin begitu indah tanpa disedari masa berdetik begitu pantas. Tersirat suka dan duka pahit dan manis semuanya dilalui dengan seribu kenangan. Moga ukhwah yang terjalin ini akan terus berkekalan. Moga tema-teman sentiasa disirami cahaya kebahagian dan nur kasih sayang. Moga kejayaan dan kebahagian milik kita bersama.Ameen..


Tiada yang menjadi impian, selain rahmat kasihMU Tuhan. Yang terbias pada ketulusan sekeping hati seorang insan bernama teman

Bismillahirahmanirrahim..

Segala puji itu hanya milikmu wahai Tuhan penentu segala takdir. Selawat dan salam buat Rasul junjungan petunjuk sepanjang zaman, Nabi Muhammad s.a.w dan ahli keluarga serta para sahabat baginda yang umpama bintang-bintang bergemerlapan.

Ya Allah…
Dalam perjalanan pentas kehidupan ini telah ENGKAU jadikan bagiku seorang kawan sahabat dan teman. Mengenal dan mengajarku erti kehidupan bergelar teman. Aku tunduk dan akur pada peraturan dan jalan cerita yang telah ditentukan.


Ya Rahman..
Dalam kekalutan dan masalah yang kuhadapi, kau hadirkan aku teman-teman. Ku dokan mereka sentiasa di bawah rahmatMU..Hari-hari yang dilalui dengan penuh pengertian dengan Nur dan petunjukMU.. 
sayang pada seseorng itu pasti akan kekal :)


Ya Rahim..

Ampunilah daku dan teman-temanku dan masukkanlah kami ke dalam rahmatMu dan Engkau adalah Tuhan yang maha penyayang dan lagi maha mengasihani. Kau titipkanlah ukhwah yang indah moga ia kekal selama-lamanya. Lindunglah kami dari hilangnya nikmatMu dan berubahnya kesejahteraanMu. Tabhakan hati-hati kami ketika kami mungkin terjatuh dan tersungkur. 


Ya Allah…

Jangan Engkau tinggalkan untuknya suatu dosa melainkan telah Engkau ampunkan. Dan tiada suatu aibnya, melainkan telah Engkau tutupinya. Tiada suatu dukanya melainkan telah Engkau hilangkan daripadanya. Rahmatilah kami, kurnialah kami kesejahteraan buat kami dalam meniti perjalanan kehidupan yang tidak tahu hujungnya. Kerna Engkau yang maha mengetahui ya Rabbi..


Sesungguhnya pertemuan itu bersyarat, dan perpisahan itu adalah pasti.

Ya Allah…


Apa sahaja yang Engkau jauhkan darinya dari hal-hal yang dia cintai, jadikanlah hal itu sebagai penguat untuknya mencintai apa yang Engkau cintai dan jadikanlah cintanya kepadaMu sebagaimana Engkau mencintai. Cukuplah diriMu bagiku, tiada Tuhan selain Engkau. Hanya kepadaMu aku bertawakal. Dan Engkaulah Tuhan yang memiliki arasy yang agong.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan